Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

vrijdag 6 maart 2009

Cakeprojectregels opgesteld:

Het Franse boek is binnen. Heerlijk. Alleen die prachtige foto’s al. Helemaal mijn stijl en zoals ik me kon herinneren van de NL versie zijn de cakes per maand gerangschikt. Het boek begint heel toepasselijk met de maand maart. Ik had dus geen beter startmoment kunnen kiezen voor dit project.

In het boek staan 76 hoofdrecepten aangegeven. Daarnaast geeft Sophie bij een aantal van deze hoofdrecepten nog extra varianten. Ik heb besloten om, aangezien ik echt alle recepten van het kookboek wil bereiden, ook de varianten te bakken. De gespecificeerde varianten wel te verstaan; niet de vage algemene soort ‘voor deze cake kan je ook andere soorten paddestoelen gebruiken’.

Hierdoor komt het totaal aantal te bakken cakes op 120.

Daarbij heb ik mijzelf de volgende projectregels opgelegd:
- Ik ga het hele boek netjes van voor naar achter doorwerken voor wat betreft de hoofdrecepten - De weergegeven varianten zal ik er een beetje doorheen vlechten voor de afwisseling
- Varianten kunnen eventueel tijdelijk de plaats innemen van een hoofdrecept. Bijvoorbeeld als ik een ingredient tijdelijk niet verkrijgbaar is en die van de variant wel. Dan zal ik het hoofdrecept in een later stadium moeten 'inhalen'.

Zo, en nu ga ik eens een cake bakken, want daar gaat het tenslotte om...Laat straks nog even weten hoe hij geworden is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten