Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

zondag 3 mei 2009

Cake 12: Cake à l'orange et au chocolat

Gisteren vertrokken onze eerste gasten na verblijf van een week. Toevallig was één van de gasten die dag ook nog jarig. Dat konden we natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan; een prima reden om even een verjaardagscake te bakken. In mijn kookproject is het eerstvolgende recept een hartige cake met zoete aardappel -zo op de vroege morgen nou niet echt een fijn verjaardagscadeau. Vandaar dat ik even heb teruggezocht in de eerder gemaakte recepten en één van de varianten op die recepten heb gemaakt (Die moet ik tenslotte ook maken tijdens dit project.)

Het is één van de varianten van de cake à l'orange (zie cake 5) geworden. Het hoofdrecept was al een topper en daarom durfde ik de variant wel aan. Moet wel een leuk&lekker cadeau geven natuurlijk. De cake was gelukkig vrij snel te maken - we waren er speciaal nog even wat eerder voor opgestaan, omdat we deze direct bij het ontbijt wilden geven.

Uit de oven - even laten afkoelen en vervolgens met wat verjaardagskaarsjes erop en lang-zal-hij-leven zingende aan de gasten gegeven. Het werd enthousiast ontvangen en de cake smaakte prima.

Oordeel Cake/recept 12:

Smaak: Goed, evenals het hoofdrecept is dit een goede cake. De chocoladebolletjes waren alleen wat naar de onderkant van de cake gezakt en dat was jammer. Ook kwam hij wat lastig uit zijn vorm, maar ik denk dat dit komt omdat hij nog niet helemaal was afgekoeld voordat wij hem gingen serveren.
Bereiding: Vrij eenvoudig - als je met chocoladebolletjes werkt tenminste - hier in Frankrijk zijn die in de supermarché verkrijgbaar.
Oordeel: 7,5

1 opmerking:

  1. Lieve Lisette,

    De cake was heel lekker. Het was een attent gebaar om voor de jarige een cake te bakken.
    Succes verder met je cakeproject.
    maureen

    BeantwoordenVerwijderen