Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

donderdag 16 juli 2009

Cake 20: Cake au coco et aux pépites de chocolat

Het is zover - een eerste mijlpaal in mijn project bereikt - de teller staat op 100 - op naar de volgende mijlpaal. Die ligt op 75 cakes te gaan!

Het is erg grappig om te merken hoe enthousiast onze gasten op dit project reageren. Niemand heeft me nog voor gek verklaard en men werpt zich maar wat graag op als proefpersoon. Samen proeven is véél leuker en dan blijkt maar eens te meer dat smaken verschillen. Ook ontvang ik allemaal tips & nieuwe recepten.

Niet al onze gasten weten van het bestaan van dit project af, want het stond natuurlijk ook maar 1 keer aangegeven bij mijn column in de Ariadne at Home - daar heb ik nu een oplossing voor bedacht: Ik heb visitekaartjes laten maken en die liggen nu op al onze gastenkamers. Ze worden nog meegenomen ook en ik hoop dus een aantal nieuwe lezers te mogen begroeten op deze blog!

Van de week heb ik deze cake met kokos & chocola gebakken - alleen nog geen tijd gehad om erover te schrijven - tijd is namelijk hét grote gebrek als je een chambres & table d'hôte runt - althans op onze manier (waarbij je naast het ontbijt ook lunch & diner kan aanbieden) We rennen ons een slag in de rondte om alles gedaan te krijgen, maar wat een kick om je eigen bedrijf te hebben. Daar wil je wel hard voor rennen hoor, geloof me.

Deze cake was zo gemaakt. Misschien dat het ook scheelt dat alle ingredienten hier in de supermarché gewoon bij de taartmixen en bakspullen in de schappen ligt. Ik kon dus een zakje kokoskrullen en een zakje pepites de chocolat (kleine chocoladebolletjes) kopen.
Waarschijnlijk had Sophie gewoon een inspiratieloze dag en vroeg ze zich af 'wat moet ik nou in godsnaam weer voor cake verzinnen? - weet je wat - ik flikker gewoon dat en dat zakje erbij en klaar is Sophie!' Mij hoor je niet klagen hoor. Zo'n kant-en-klaar receptje is op zijn tijd ook best fijn.

Basiscakemengsel maken dus en vervolgens de twee zakjes erdoorheen spatelen. Na drie kwartier in de oven kwam daar een heerlijk ruikende cake tevoorschijn. Iedereen was het eens - dit is een lekkere en toegankelijke cake met een fijne structuur.

Oordeel Cake/ Recept 20:

Smaak: Uitstekend; goede combi van smaken en net als de vorige cake met kersen - heerlijk voor bij de koffie

Bereiding: Geweldig- deze cake is in no-time gemaakt als je de zakjes met kokos & pepites au chocolat in de schappen kunt vinden (geen idee of ze die in NL ook zo verkopen - in NL bakte in namelijk nooit een cake en stond dus ook nooit bij de taart/cakemix afdeling)

Cijfer: 8 - (maar dat komt denk ik omdat hij in verhouding tot de vorige cake met kersen net iets minder apart was en misschien ook een beetje psychisch omdat hij zooo (eigenlijk 'te') makkelijk te bakken was)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten