Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

woensdag 29 juli 2009

Cake 22: Cake à la rose

Hmmm, een cake met rozenwater. Tja, je moet wat. Ik vraag me toch altijd weer af hoe Sophie dit soort type recepten bedenkt. Dit lijkt een typisch staaltje van 'wat zal ik nou weer eens onderuit mijn voorraadkast opduiken om door het beslag te spatelen? Weet je wat - ik heb toevallig nog een fles rozenwater in de kast staan - dat gooi ik er wel doorheen en dan heb ik toch weer een origineel recept'. Zal mij benieuwen. Je merkt het al - ik heb nog niets geleerd van mijn vorige cakerecept en heb nog steeds te snel mijn oordeel klaar. Deze cake is zo gemaakt, want let's face it - het enige wat afwijkt van een normale cake is een paar eetlepels rozenwater.

Cake komt prachtig uit de oven. Smaak is prima met een vleugje roos. Onze gasten vinden de cake lekker, maar ik vind er een zeepsmaak aanzitten. Roos associeer ik met parfum, crèmetjes en gastenzeepjes.Toch raar, want bij lavendel heb ik dat niet. Ik gebruik dat zelfs veelvuldig bij het koken - kalfsvlees met lavendel en honing bijvoorbeeld en wat dacht je van herbes de provence? Ook daar zit lavendel doorheen. Mijn smaakpapillen kunnen de combi met roos gewoon nog niet aan. Misschien na een paar jaar met lavendel koken dat ze er wel klaar voor zijn. Deze cake zal ik tegen die tijd nog eens uitproberen, maar voor nu...helaas Sophie. Na je fantastische recept voor cake 21 zit ik nu toch een beetje teleurgesteld mijn plak zeepcake naar binnen te worstelen.

Oordeel Cake/Recept 22:
Smaak: Cake met een zeepsmaakje. Sorry, (nog) niet mijn ding.
Bereiding: Appeltje - eitje. Alleen moet je dan wel een flesje rozenwater in je voorraad kast hebben staan
Cijfer: 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten