Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

woensdag 29 juli 2009

Cake 23: Cake au coco

We hebben wat te vieren! Vanmiddag hebben gasten, die op het moment bij ons verblijven, dezelfde kamer alvast voor volgend jaar vastgelegd. Super dat ze het zo naar hun zin hebben dat ze nu ter plekke voor 2010 willen boeken. Geweldig!

Nou ben ik zowieso al helemaal perplex dat de reserveringenstroom voor 2010 al weer op gang is gekomen. De agenda voor zomer 2010 staat al aardig vol. Erg gaaf om te merken dat onze formule zo aanslaat. Na zo'n start met een fantastisch eerste seizoen is het extra genieten dat we ons voor komende zomer ook geen zorgen hoeven te maken over de boekingen. Althans voor zover het er nu naar uitziet!

In het cakeboek is het eerstvolgende recept er ééntje met konijn. Het is 35 graden en onze gasten liggen in en rond het zwembad en ik denk dat een zoete/frisse cake een beter plan is. Ik moet toch nog een aantal varianten op de hoofdrecepten bakken en blader dus even terug.

Eén van de varianten bij cake 20 is een cake met alleen kokos. Past perfect bij deze warme dag en bijkomend voordeel is dat hij zo gemaakt is. Ik maak hem even snel tijdens de voorbereidingen voor onze table d'hôte.

De gasten bij het zwembad zijn blij verrast als ik met mijn cakeschaal verschijn en zijn vol lof over de cake. Inderdaad lekker romig met een frisse kokossmaak. Deze dag kan niet meer stuk!

Oordeel cake/recept 23:
Smaak; met prachtig weer is dit een lekkere frisse cake. Smaak van kokos is niet te overheersend. Lekker, maar het hoofdrecept (chocola & kokos) wint het van de variant.
Bereiding: Snel- basiscake met zakje kokos erdoorheen.
Cijfer: 7,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten