Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

vrijdag 7 augustus 2009

Cake 28: Cake au chocolat et a la poire

Deze cake heb ik tegelijk met cake 27 gebakken en samen bij de koffie geserveerd.



Dit recept is vrij bewerkelijk om te maken, want je moet eiwitten stijfkloppen, chocolade smelten, het cakebeslag maken en oja, er gaat ook nog peer doorheen. Je hebt dus een goed halfuurtje nodig om hem te maken, maar............................dan heb je ook wat. Een mega-zwaar dessert wel te verstaan. Dit is geen cake voor bij de koffie - dit is een volwaardig toetje. De buitenkant is hard en krokant en de binnenkant helemaal zacht. Dit is een soort combi tussen een brownie en een chocolademousse. Hééél machtig, maar ook wel hééél lekker. Onze gasten gaven deze cake een cijfer varierend van 9 tot 10 en ik moet eerlijk zeggen dat dit wel een favoriet dessert zou zijn, maar voor een cakerecept is het wat heftig. Ik kom dan ook in mijn beoordeling wat lager uit.



Beoordeling Cake/Recept 28:

Smaak; Fantastisch, maar dat is niet zo moeilijk - chocola en peer - nogal een prima combi natuurlijk. Structuur is afwijkend - brownie slash chocolademousse - wel erg smakelijk.

Bereiding: Lang, ruim een half uur voorbereiden. Zelf chocolademousse maken is minder bewerkelijk - tel uit je winst

Cijfer: 8+ - superlekker, maar geen 'cake' - eerder een dessert. Absolute must voor een chocoladefreak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten