Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

donderdag 22 juli 2010

Cake 86: cake aux clémentines confites

Fransen hebben wat met geconfijt fruit. Alleen in dit cakekookboek van Sophie alleen al kom ik ze in alle mogelijke varianten tegen. In de supermarché is bij de bakafdeling een hele hoek met allerlei bakjes geconfijt spul te vinden. Persoonlijk geef ik er absoluut niet om. Dit recept is voor mij dan ook meer een 'moetje'.

Gelukkig is hij zo gemaakt. Onderlinge verhoudingen tussen de basisingredienten (eieren, bloem, boter) wijkt in dit recept wat af van normaal. Ik denk dat Sophie inmiddels ook wel wat aan het experimenteren was op dit vlak - of ze vond het geen indrukwekkend genoeg recept voor een eigen plek in het boek (beaam ik helemaal) en heeft daarom één en ander aangepast om het nog een uitdaging te laten lijken?

Dit is nou echt zo'n cake, die ik zelf nooit meer ga maken. Niets aan. Geen verrassingen ten opzichte van cake 83 (cake exotique)

Oordeel cake/recept 86:
Smaak: Ongeinspireerd. Gewoon een variant op cake 83. Gasten vonden het een prima cake, maar niemand liep er echt warm voor. Een cake voor de liefhebber van geconfijte vruchtjes.
Bereiding: Simpel
Cijfer: 6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten