Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

donderdag 22 juli 2010

Cake 87: Cake au roquefort, au lard et aux noix

Naar dit recept heb ik lang uitgekeken. Toen ik een jaar geleden een column voor de Ariadne at Home schreef over dit cakeproject heb ik deze pagina bijgevoegd op de foto's. Ik wist dus dat hij eraan kwam. Een hartige cake met spek, roquefort en walnoten - lijkt mij een heerlijke combi. De walnoten hebben we hier op voorraad. We hebben namelijk veel walnotenbomen op ons terrein. Dus dat was zo geregeld.

De cake was makkelijk te maken en rook heerlijk toen hij de oven uitkwam. Werkelijk iedereen aan tafel vond dit een lekkere cake. De structuur en de verhoudingen tussen de ingredienten is helemaal goed. Dat wil bij Sophie haar recepten nog wel eens te wensen over laten. Dit is een absoluut toprecept.

Ik serveer deze cake als bijgerecht bij onze plat du jour, maar hij kan ook prima als borrelhapje of bij een picknick worden neergezet. Een absolute aanrader en voor mij één van de toppers onder de hartige cakerecepten (tot nu toe)

Oordeel cake/recept 87: Smaak: Heerlijk; goede combinatie van ingredienten en onderlinge verhoudingen zijn echt helemaal goed. Aan dit recept hoeft niet meer gesleuteld te worden en ik kan me voorstellen dat dit één van Sophie paradepaardjes is geweest toen ze haar cakes op de markt ging verkopen (zo is ze namelijk ontdekt)
Bereiding: Prima - basisbeslag hartige cake. Even de overige ingredienten bewerken (spekjes bakken etc) en erdoorheen roeren. Je keuken ruikt heerlijk als deze cake in de oven staat
Cijfer: 9

Geen opmerkingen:

Een reactie posten