Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

zondag 10 april 2011

Nog maar 11 te gaan....

De laatste 11 cake-verslagen komen deze week allemaal aan de beurt. Ja, echt :-) Ben de afgelopen dagen oa heel druk geweest met de opbouw van mijn nieuwe blog. Man wat kost dat een hoop tijd. Ben er ook gewoon niet zo handig in. Toch jammer. Ben wel heel blij met het resultaat. Ik ben zo benieuwd of jullie het mooi gaan vinden.... Nog even wachten. Zoals het er nu naar uitziet ga ik hem volgend weekend activeren. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte. Terug naar waar het allemaal mee begonnen is: Het cakeproject! De beoordeling van Cake 110 staat op het programma: een cake met chorizo en maroilles. Maroilles is een Franse kaassoort en ziet er zo uit:

Helaas komt hij niet zo goed tot zijn recht in deze cake, want de chorizo overheerst. Wel lekker trouwens, chorizo in een hartige cake. Goed gekozen Sophie! Ik zou alleen nog wat extra ingredienten toevoegen, bijvoorbeeld wat zwarte olijven en geroosterde paprika. De maroilles zou ik zelf weglaten en gewoon als onderdeel van een kaasplankje serveren. Dus: op zich een prima cake. Ik ga hem (in mijn eigen versie) in ieder geval nog een keer bakken. Lekker voor bij de borrel.


Oordeel Cake/ Recept 110:


Smaak: Chorizo komt goed naar voren en maakt het een aantrekkelijk borrelhapje. De toevoeging van maroilles schept verwachtingen, maar maakt het helaas niet waar


Bereiding: Simpel, zo gemaakt


Cijfer: 7 , maar cake met potentie - kan met kleine aanpassingen groeien naar een dikke 8




Geen opmerkingen:

Een reactie posten