Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

dinsdag 12 april 2011

Cake 111 - wederom een 'bakkie vet'

Deze cake doet nogal denken aan cake 107. Nummer 111 is een Cake à la raclette et au bacon. Weer een echte 'wintersport' cake dus - een bakkie vet. Ik mag graag racletten en ook bacon sla ik niet snel af, maar van een combi in een cake verwacht in eerlijk gezegd niet veel goeds. Eerder een zompige vette spons.

Helaas klopte mijn verwachting - deze cake is niet veel soeps en bovendien ook nog eens heel erg machtig. Echt te. Hij is wat flauw van smaak. De keuken ruikt wel heerlijk als hij staat te bakken...dat dan gelukkig weer wel.

Oordeel cake/recept 111
Smaak: Vet, vet, vet en bovendien een beetje flauw. Niet voor herhaling vatbaar
Bereiding: Simpel, want speciale raclette-kaas is hier in Frankrijk overal verkrijgbaar. In NL is dat helaas niet het geval en zal je echt naar een kaasboer moeten gaan (bespaar jezelf de moeite - zou ik zeggen)
Cijfer: 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten