Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

donderdag 12 maart 2009

Cake 3: Cake au poulet et a l' estragon

Deze cake bereiden was echt appeltje, eitje. Kipfilet in blokjes snijden. Ik kwam nog even in de verleiding om voorgesneden kipfiletblokjes in mijn boodschappenmandje te gooien ( suggestie die Sophie zelf oppert in verband met tijdsbesparing), maar die hebben toch altijd een wat gummi-achtige structuur en minder smaak in mijn beleving; dus toch maar verse filets (zoals het hoort) en vervolgens een beetje aanbraden met sjalotje en kruiden. Af laten koelen en door het cakemeel spatelen. Alleen is Sophie naar mijn idee iets te enthousiast met de dragon. Ik besluit tijdens het bereiden om niet alle dragon toe te voegen, want de kruidenwalm slaat echt door de hele kamer. Onze kat Johan steekt zijn neusje verontrust snuffelend in de lucht en ook Arjan vraagt zich af wat voor combi ik nou weer aan het brouwen ben. Misschien een kleine typefout in het kookboek? Ik hoop het maar.

We proeven ieder een plak en keuren hem allebei goed. De rest van de cake delen we uit aan onze hardwerkende bouwvakkers. Leken ze nog wat onwennig bij cake 1 (met verse zalm), deze cake scoorde goed. Ze weten inmiddels dat ze de komende weken als proefpersoon fungeren.
Ze snappen dan wel niet dat ik vrijwillig al die cakes bak, ,maar nemen de zware taak gelukkig dankbaar op zich.

Oordeel Cake/Recept 3:

Smaak:
Goed, lekker toegankelijk, combinatie kip en dragon is smakelijk, voor herhaling vatbaar (gelukkig maar, want bij dit hoofdrecept zijn 2 varianten opgenomen door Sophie en ook die zal ik gedurende dit jaar moeten bakken)
Bereiding:
Heel eenvoudig, deze cake is zo gemaakt
Cijfer: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten