Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

dinsdag 17 maart 2009

Goede kwaliteit ingredienten & keukenattributen is het halve werk

Mijn motto tijdens dit project is; als je het doet dan moet je het ook goed doen - dus gebruik ik dezelfde basis ingredienten als Sophie. Alle cakes worden bereidt met bloem van het merk Francine (de oranje verpakking); demi-sel boter; zonnebloemolie van Lesieur (de Isio 4); en fijne kristalsuiker... Zou Sophie misschien belangen hebben bij de fabrikanten? Ach boeie; allemaal puur psychisch natuurlijk, maar je moet er een beetje sjeu aangeven voor jezelf.

Qua keukenapparatuur heb ik al eerder aangegeven dat ik op het moment nog sta aan te klooien op een geimproviseerde kampeerkeuken ivm onze verbouwing hier; over een paar weken kan ik helemaal los met al mijn echte keukengadgets, zoals mijn geliefde kitchenaid (vind het trouwens alleen al een gaaf ding om in de keuken te hebben staan). Wel heb ik nu al een paar enorme handige spullen; zoals de allerbeste rasp van de wereld -naar mijn bescheiden mening althans - van het merk Cuisinpro. Mooi stoer model; goede grip en waanzinnig goede rasp. Ook mijn garde van Rösle is nu onmisbaar, aangezien ik alles nog met de hand aan het kloppen ben; lekker zwaar en werkt geweldig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten