Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

donderdag 19 maart 2009

Kruidentuin

Gisteren heb ik het halve tuincentrum leeggekocht en onze kruidentuin weer nieuw leven ingeblazen. Tijdens ons eerste jaar hier in Frankrijk heb ik gelukkig al kunnen experimenteren met een moestuin en weet nu een beetje hoe het werkt. (Daarvoor woonden we namelijk in het centrum van Amsterdam en hadden we uberhaupt geen tuin, laat staan een moes-/kruidentuin.) Alle kruidenbakken zijn netjes bijgewerkt en staan vol met verse plantjes. Wij kunnen hier tijdens ons eerste toeristenseizoen prima de gerechten van de table d' hote mee bereiden en ik kan ze natuurlijk ook benutten voor dit project. Nou hebben wij ook wel enorme mazzel dat we zoveel plek hebben voor kruiden&moestuin hier op het Franse platteland. Echt heerlijk!!

Oja, en de "oseille" (= zuring; zie mijn eerder geschreven stukje over cake 1) heb ik ook gevonden en dat plantje staat nu netjes tussen de rest in afwachting van mijn verwerking in het recept 'cake au saumon et a l'oseille'...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten