Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

dinsdag 28 april 2009

Ik ben er nog......

Hai lieve allemaal,

Bedankt voor de vele lieve en aanmoedigende mailtjes van de afgelopen 2 weken! Echt zo gaaf om te merken dat zoveel mensen deze blog lezen en mij niet eens volledig voor gek verklaren.

Ik zit dit even snel te typen in afwachting van onze gasten, WANT - we zijn gestart!!! Na een paar zéér heftige laatste dagen voor de opening (klussen tot 22.30u, wekker zetten en om 2.00u weer eruit om in het donker bij een bouwlamp verder te klussen - echt zoooo niet fijn-maar wat moet dat moet) was het moment afgelopen zaterdag eindelijk daar. De ontvangst van onze eerste gasten. AAAHHHHH. Twee gezinnen uit NL. Ik stond nog in mijn kluspak met een nog te bevestigen closetrolhouder en handdoekrekje onder mijn arm, maar dat mocht de pret niet drukken. s' Avonds gelijk onze eerste table d' hôte gedraaid - vier gangen - zonder water en/of wasbak in de keuken en op een geimproviseerd gasstel, aangezien mijn oven nog in NL staat (breek me de bek niet open - lang verhaal) wat goddank toch nog goed ging; geroosterde paprikasoep, daarna een huisgemaakte paté, varkenshaas gevuld met pruimen en roquefort en een perentaart toe. Hoe we het voor elkaar hebben gekregen naast/tijdens/door het klussen heen weet ik niet meer, maar wonder boven wonder is het ons gelukt.

Onze gasten zijn geweldig -heel erg aardig en gezellig en daarnaast hebben ze ook nog bijzonder veel begrip voor al onze beginnersfoutjes. Wat wil je nog meer?!

De cakebakplannen moesten door alle perikelen de afgelopen week echt even "on-hold", mijn excuses daarvoor, maar....ik ben er weer. Vastberaden om dit project te voltooien.

Morgen ga ik dan ook weer enthousiast een cake maken en die kan ik dan gelijk door onze gasten laten testen. Ik laat jullie z.s.m. de uitkomst weten en nogmaals erg gaaf dat jullie mijn blog volgen en thanx voor alle support!

Ohh, daar komen onze gasten...

Liefs,
Lisette

2 opmerkingen:

  1. Hallo Lisette,
    Van Harte Gefeliciteerd met jullie opening.
    Van mij mag je gerust je feestdagen aftrekken van je cakebaktermijn; je krijgt geen boete.
    Have fun
    Ariadone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh te gek zeg! Spannend!!! Ook hier de laatste loodjes... nog even dit en nog even dat... ondertussen ben je toch weer de hele dag bezig met allerlei klusjes! Knap dat het diner goed gelukt is, klinkt in ieder geval heerlijk...hier hebben we snel even een frietje (de zoveelste...) gehaald! Leuk om dus ook te lezen over jullie gasten, succes!

    BeantwoordenVerwijderen