Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

vrijdag 7 augustus 2009

Cake 31: Cake aux abricots

Alweer een zoete cake! Ideaal voor ons, want het is een leuk 'extraatje' na de plat du jour. Op de dagen dat we een vier gangen diner serveren hebben we uiteraard al een volwaardig dessert en zetten dan niet ook nog eens een zoete cake neer. Dat zou een beetje teveel van het goede worden.


Een recept met verse abrikozen. Heerlijk! Wij maken zelf abrikozen-perzik jam voor het ontbijt en daar ben ik zelf ook dol op. Op dit moment zijn de vruchten volop verkrijgbaar en dat komt natuurlijk wel goed uit. Scheelt mij weer zoektochten langs kramen op de markt....


Ideaal snel recept. Gewoon basis zoete cake. Abrikozen ontpitten en in stukjes snijden. Het is niet nodig om ze te ontvellen (gelukkig! - Voor onze jam doe ik dat wel altijd en dat is nogal een klus).

Bij de beoordeling van cake 19 gaf ik aan dat de kersen helaas helemaal onderin zaten en niet mooi verdeeld over de cake. Naar aanleiding van die beoordeling kreeg ik een mailtje met de volgende tip: haal de vruchtjes eerst nog even door een laagje bloem en spatel ze dan pas door het mengsel. Dat heb ik bij deze cake gedaan en het werkt inderdaad. Goede tip dus!

Amandelschaafsel erover en in de oven.
Het resultaat was precies zoals verwacht. Gewoon weer een cake voor bij de koffie. Dit is geen spannend recept Sophie - ik ben wel weer klaar voor een beetje uitdaging...

Beoordeling Cake/Recept 31:

Smaak: Prima. Standaard cake. De abrikozen geven een lekker fris accentje aan de cake. Prima combi, maar niet héél spannend. Amandelschaafsel zorgt ervoor dat de cake er in ieder geval heel mooi uitziet.

Bereiding; Simpel. Vergeet niet om de stukjes abrikoos door de bloem te halen voordat je ze door het beslag roert!

Cijfer: 6






Lekker frisse cake - maar niet heel spanna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten