Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

vrijdag 14 augustus 2009

Cake 35: Cake aux abricots et aux bananes

Men is weer toe aan een zoetige cake - en ik ook. De laatste twee hartige cakes zijn echt compleet mislukt en ik heb weer behoefte aan een succesje. Ik blader dan ook even terug in mijn kookboek en ga op zoek naar een variant op één van de zoete hoofdrecepten- Cake met abrikozen. De aangegeven variant is een cake met abrikozen en banaan. Klinkt ook goed.

Het enige verschil ten opzichte van het hoofdrecept is dat je geen 200 gr abrikozen toe moet voegen aan het cakebeslag, maar 100 gr abrikozen en 100 gr banaan.

Een kind kan de was doen; Deze cake is in 5 minuten gemaakt. 35 minuten in de oven en klaar ben je. Het resultaat is een prima standaard cake. Geen rare fratsen en hier kan je tenminste van op aan.

Oordeel Cake/ Recept 35:
Smaak: Prima: Lekker toegankelijk en de banaan is niet te klef (hoeveelheid is natuurlijk ook beperkt)
Bereiding: Easy - Paar minuten werk
Cijfer: 6,5 (sorry Sophie, niet speciaal genoeg, maar verder wel een prima cake)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten