Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

dinsdag 18 augustus 2009

Cake 36: Cake aux lardons et aux olives

Na een bescheiden succesje met een zoete cake begint mijn vertrouwen in de recepten van Sophie weer een beetje terug te keren. Ik blader nogmaals terug in mijn kookboek en zoek een variant uit op een hoofdrecept van een hartige cake - de cake met ham en olijven. Dat was een prima hartige cake en snel te maken. Ik probeer gewoon één van de genoemde varianten bij dat recept uit; Komt vast goed.



De variant is een cake met spekjes en olijven. Spekjes even aanbakken; basisbeslag voor hartige cake maken. Olijven en uitgebakken spekjes erdoorheen en de oven in. Een prima hartige cake - zie je wel Sophie - je kan het wel. Ik durf het weer helemaal aan en kijk nu al uit naar je volgende recept voor hartige cake. We vergeten de twee mislukte gewoon even - kan gebeuren.



Oordeel Cake/ Recept 36:

Smaak: Lekkere cake met goede structuur. Het zoute van de spekjes en de olijven komt goed naar voren zonder overheersend te zijn. De onderlinge verhouding tussen de ingredienten is goed.

Bereiding: Simpel: Alleen even spekjes aanbakken

Cijfer: 7,5 (de variant is beter dan het hoofdrecept - spek/olijven is in een cake een betere combi dan ham/olijven)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten