Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

zondag 23 augustus 2009

Cake 38: Cake aux framboises

Een inkoppertje! (alweer!) Cake met frambozen - ja daar kan natuurlijk helemaal niets mis mee gaan - hoewel, de vruchtjes zouden naar de bodem kunnen zakken tijdens het bakken en een kleffe bende kunnen veroorzaken. Gelukkig weet ik inmiddels dat ik dat kan voorkomen door de frambozen eerst door de bloem te rollen.

Enige lastige puntje bleek bij deze cake om de vruchtjes heel te houden als je ze door het beslag spatelt. Bij mij zijn er in ieder geval enkele gesneuveld en kreeg ik een rode gloed door het beslag. Geduld is een schone zaak...niet één van mijn sterke kanten helaas...

Smaak was zoals verwacht prima. Eigenlijk is bijna iedere vrucht goed door een cake te mixen, maar de framboos is lekker uitgesproken.

Oordeel Cake/ Recept 38:

Smaak: Lekker fris. Deze cake leent zich uitstekend voor een tea-party. Eenvoudig, maar heerlijke smaak
Bereiding: Simpel - voorzichtig met het spatelen van de vruchtjes -probeer er niet teveel te pletten.
Cijfer: 7+

Geen opmerkingen:

Een reactie posten