Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

dinsdag 25 augustus 2009

Cake 40: Cake à l'orange, au miel et aux noix

Tja...wat zal ik er eens van zeggen. Ik sla de bladzijde van mijn cakeboek om voor de volgende cake. Altijd weer een spannend moment. Vol verwachting klopt mijn hart...en dan.....stilte. Stik...een recept voor een viscake..AAAAHHHHH!!! 'Nee -Sophie- Nee. Ik wil geen viscake maken. Ik wil het niet, ik wil het niet. Ik heb een hekel aan je viscakerecepten - doe me dit niet aan.' Na deze licht hysterische en nogal overdreven reactie kom ik tot de simpele conclusie dat ik vandaag gewoon even niet 'in the mood' ben voor een viscakerecept. Ik kies eieren voor mijn geld en blader voor de verandering maar weer terug in mijn boek op zoek naar een lekkere zoete cake. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

De cake met sinaasappel (cake 12) is mij bijgebleven als hele lekkere toegankelijke cake, die ook snel te maken is. Vandaag heb ik één van de varianten bij dit hoofdrecept gemaakt: Sinaasappel, honing en walnoten. Groot voordeel is dat we alle ingredienten hier standaard in huis hebben, waardoor de cake snel klaar is.

Deze variant overtreft het hoofdrecept. De walnoten erdoorheen zijn echt heerlijk en een vleugje honing is ook een waardevolle toevoeging. Dit is een originele zoete cake, die ik zeker nog eens ga maken.

Oordeel Cake / Recept 40:
Smaak: Heerlijk. Een originele zoete cake en een echte aanrader. Alle gasten vonden hem heerlijk. Hele leuke koffiecake!
Bereiding: Zo klaar
Cijfer: 8+

Geen opmerkingen:

Een reactie posten