Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

woensdag 26 augustus 2009

Cake 41: Cake à l'oceane

Daar gaan we dan....de viscake. Ik sta te springen van enthousiasme - ahum. In dit recept zijn 'fruits de mer' verwerkt - oftewel mosselen, garnalen en inktvis. In kleine porties niet verkrijgbaar -op de markt uiteraard wel, maar daar kan ik vandaag niet naartoe - dus bij gebrek aan tijd dan maar een zak van 1 kilo uit het vriesvak geplukt en in mijn winkelwagentje gegooid. Kan ik vast nog wel een leuk ander gerechtje mee verzinnen, want begrijp me niet verkeerd: Vis en schaaldieren op zich zijn heerlijk; alleen niet door een cake.


Gelukkig pakt Sophie het in dit recept wel wat handiger aan en moeten de fruits de mer worden aangebakken/opgewarmd met een beetje knoflook. Eindelijk eens wat pittiger kruiden. Verder het basisbeslag voor hartige cake maken en de fruits de mer erdoorheen spatelen. Dan in de oven.

Daar gaan we weer....de hele keuken stinkt naar vis. Arjan lag even boven te slapen (overdag proberen we soms allebei een uurtje te pakken - gaat hier natuurlijk 7 dagen per week door) en die werd wakker van de lucht. Dat is geen goed teken.

S'avonds bij het diner op tafel gezet (samen met de volgende cake - nummer 42) en aangegeven dat men zich niet verplicht hoeft te voelen om te proeven. Dat werd dan ook ter harte genomen en slechts één gast (en Arjan&ik natuurlijk) heeft de cake geproefd. Ik moet zeggen - hij viel niet echt tegen. In ieder geval niet van het slechte niveau als de cake met coquilles. Hij was ook niet lekker - begrijp me niet verkeerd. Ik blijf dan ook bij mijn standpunt - vis hoort niet thuis in een cake!

Oordeel Cake/Recept: 41
Smaak; Jammer maar helaas. Hij is te eten, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De vieze geur van de cake tijdens het bakken verpest het recept eigenlijk al.Geen aanrader
Bereiding: Simpel; Enige extra handeling is dat de fruits de mer even moeten worden aangebakken in wat knoflook
Cijfer: 5,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten