Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

zaterdag 29 augustus 2009

Cake 43: Cake au saumon fumé et aux harengs

En...nog één! Moet niet gekker worden - Wéér een viscake. Mijn motivatie om cakes te bakken komt zo langzamerhand op een dieptepunt. Tegen mijn eigen regels in blader ik toch even vooruit in mijn boek om te checken of ik er nog meer kan verwachten. Gelukkig is dit voorlopig één van de laatste hoofdrecepten met vis. Nou dan komt het dus wel goed en moet ik niet zeuren.

In deze cake wordt gerookte zalm en haring verwerkt. Gelukkig is haring ook hier goed te verkrijgen bij de visafdeling van onze supermarché en heb ik de ingredienten zo in huis.
Sophie is los wat betreft de kruiden, want niet alleen dille - ook mierikswortel gaat door het beslag. Kijk daar kan ik nou wat mee! Cake zo gemaakt, want de vis alleen in kleine reepjes snijden en door het beslag spatelen. In de oven - weer die vieze visgeur, maar je zou er bijna aan gewend raken...(echt niet!)

Soms krijg je ineens een beloning voor al je inspanningen. Meestal op een onverwacht moment. De cake smaakt wonder boven wonder best prima. Ook de dille en mierikswortel proef je goed en die voegen ook daadwerkelijk iets toe. Petje af Sophie! Een smakelijke viscake - ze bestaan dus toch! (moet eerlijk toegeven dat de cake met tonijn - cake 17 ook best prima was- maar was ik vergeten door alle andere ellendige viscakes). Deze viscake is goedgekeurd en ook de gasten vonden hem lekker. Alleen de haring proef je niet echt - meer de zalm. Volgens mij kan de haring dan ook weggelaten worden - zelfs een beetje meer zalm toevoegen ipv de haring is een optie. Hoewel de kruiden in deze cake goed naar voren komen zou ik wat meer toevoegen.

Oordeel Cake/Recept 43:
Smaak: De winnaar onder de viscakes (tot nu toe). Lekkere smaak. Deze cake kan je prima voorschotelen aan gasten!
Bereiding: Simpel!
Cijfer: 7,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten