Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

zondag 30 augustus 2009

Cake 46: Cake aux tomates et à l'orange

Dit recept is een variant van het hoofdrecept :cake met tomaten en geconfijte gember. Bovendien staat er met kleine lettertjes bijgeschreven: exclusief bedacht voor Le Prince Jardinier) Even gegoogeld natuurlijk en volgens mij is het een Frans tijdschrift - een beetje vergelijkbaar met 'buitenleven' en 'seasons'. In deze variant moet de geconfijte gember vervangen worden door sinaasappel. De schil en het sap van de sinaasappel worden samen met de tomaat ( zelfde bereiding als bij hoofdrecept- zie cake 37) door het cakebeslag gespateld.

Het resultaat is een lekkere cake, maar hij smaakt met name naar sinaasappel. De tomaat valt wederom een beetje weg. Ik begin zo langzamerhand een beetje te twijfelen aan de hoeveelheid tomaat die Sophie op de ingredientenlijst weergeeft. Ze gebruikt overal 2 tomaten, maar volgens mij is dat veel te weinig, want je proeft het niet terug. Dus :of weglaten (krijg je dus gewoon een cake met sinaasappel - zie cake 5): of meer tomaat toevoegen. Het hoofdrecept met de geconfijte gember was vele malen origineler en als ik voor een tijdschrift een cake zou mogen ontwikkelen had ik deze zeker niet opgestuurd Sophie.


Oordeel Cake/Recept 46:
Smaak; Prima, maar niet echt verrassend. Lijkt dezelfde cake als Cake à l'orange, want je proeft de toegevoegde tomaat niet.
Bereiding: Simpel
Cijfer: 7 (smaak is verder niets mis mee, maar niemand zou raden dat hier ook tomaat in zit Sophie)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten