Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

dinsdag 1 september 2009

Cake 48: Cake à l'ananas et au rhum

We hebben weer een geweldig recept te pakken! Super Sophie - deze is echt top.
Deze cake is makkelijk te maken - ananaspartjes moet je laten marineren in rum. Ruikt alleen al helemaal heerlijk. Vervolgens het cakebeslag maken - gaat weer bijzonder veel boter in (150 gram maar liefst!!)- maar ach, dat komt de smaak vast ten goede.

De gemarineerde ananas spatel je door het beslag (inclusief vocht - staat expliciet aangegeven in het recept) en vervolgens in de oven. Heerlijke geur komt vrij tijdens het bakken. Als de cake uit de oven komt moet je nog even een eetlepel rum eroverheen gieten - good thinking Sophie! en vervolgens af laten koelen. Best lastig, want het liefst wil je gelijk een plak afsnijden - zo lekker ruikt het - echt!

Het is een kleffe cake - dat wel, maar wat onwijs lekker zeg. Mag zelfs van mij nog wat meer rum overheen. Dan zal hij te klef worden vrees ik - dus ik denk dat Sophie hier qua ingredienten helemaal de juiste verhoudingen heeft gebruikt. Ook onze gasten zijn laaiend enthousiast! Dit recept is van topniveau en krijgt dan ook 1 van de hoogste cijfers tot nu toe. Ik ga hem zeker nog eens maken.

Oordeel Cake/Recept 48:
Smaak: Fantastisch. Dit is echt een héél goed recept. Hij is qua structuur wat aan de kleffe kant, maar dat neem je voor lief. Wel even serveren met bordjes of servetjes dus, want gewoon plakken uitdelen werkt niet helemaal.
Bereiding: Simpel - zo gemaakt. Nog een pluspunt dus
Cijfer: 9-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten