Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

zondag 6 september 2009

Cake 54: Cake à la dinde et à l'estragon

Vandaag maak ik 2 hartige cakes. Die serveren we als bijgerecht tijdens de table d'hote.
Leek me ook wel eens handig en toevallig leent ons menu van vandaag zich er prima voor.

Ik begin met een recept met kalkoen filet en dragon. De filet in kleine reepjes snijden en even aanbakken. Vervolgens goed kruiden met zout en peper en een klinke hoeveelheid dragon (50gram maar liefst). Door het hartige cakebeslag spatelen en in de oven.

Dit is een prima hartige cake. Niet te flauw, maar ook niet héél uitgesproken. Goed bijgerecht en misstaat ook niet op een buffettafel.

Oordeel Cake/ Recept 54:
Smaak: Prima cake. Toegankelijke hartige cake met ingredienten die gasten aanspreken en uitnodigen tot proeven. Ik vind dit zelf een echte buffetcake.
Bereiding: Simpel. Zo gemaakt. Alleen even de kalkoenfilet 5 minuutjes aanbakken.
Cijfer: 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten