Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

vrijdag 11 september 2009

Cake 61: Cake au saumon et à l'estragon

Een tijdje stilte op mijn blog - en dat terwijl ik in mijn nieuwe at Home column een verwijzing heb gemaakt - dat is niet handig natuurlijk. Ach, mag de pret niet drukken. Ik heb de eerste 60 cakes in ieder geval gehaald.

Ik ben in de tussentijd natuurlijk niet stil blijven zitten en heb wel cakes gebakken - alleen de blog nog niet bijgewerkt. Reden: druk, druk, druk. Nog steeds? Ja, nog steeds. Ongelofelijk hoeveel gasten ons weten te vinden in ons kleine gehuchtje Rignac. Zelfs eind september/ begin oktober nog; Is hier op het moment ook nog prachtig weer en dat werkt natuurlijk wel mee. Vandaag bijvoorbeeld zo'n 26 graden met stralende zon. Niet echt vervelend dus.

Hoe kan het dan dat de datum boven het bericht wel op 11 september staat (terwijl het vandaag 3 oktober is)? Ik heb iedere keer als ik een cake gebakken heb wel even snel vast een nieuw blog bericht aangemaakt met daarin de kernpunten van de betreffende cake. Vandaar dat één en ander nu pas met enige vertraging op de blog (na uitwerking) verschijnt.

Ik heb mij intusen alweer gewaagd aan een viscake. Zoals bekend niet mijn lievelingsrecepten uit het boek, maar na een paar succesvolle cakes kan ik het wel weer aan. Zalm en dragon - een lekkere combi op zich.

De cake is zo gemaakt. Basisbeslag voor hartige cake maken en vervolgens de zalmsnippers en grote hoeveelheid dragon erdoorheen spatelen. De hele keuken stinkt tijdens het bakken van deze cake. Onze natuurlijke afzuigkap (lees: twee gaten in de muur boven het fornuis. Deze zijn door onze 60cm dikke muren geboord en de bedoeling is dat daar straks een goed afzuigsysteem komt) werkt in dit soort situaties niet echt. Ik gooi dus alle deuren tegen elkaar open en sta lekker op de tocht dankzij mijn fijne bakavonturen.

Deze cake is de vreselijke bakgeur waard. Ja, ik moet zelfs eerlijk toegeven dat dit een erg lekkere cake is. Eén van mijn favorieten onder de hartige cakes zelfs; Wie had dat gedacht?! Ook de gasten zijn wederom enthousiast en geven aan dat deze zeker op het vaste menu kan. Wie weet...

Oordeel Cake/ Recept 61:

Smaak: Lekkere smeuige cake. Goede balans tussen de ingredienten. De dragon voegt echt iets toe aan deze cake. Een topper onder de viscakes.

Bereiding; Heel simpel - zo gemaakt

Cijfer: Dik verdiende 8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten