Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

woensdag 16 september 2009

Cake 63: Cake aux mirabelles

Nog een variant. Dit keer op het hoofdrecept 59 (cake au prunes). Deze variant is ook met pruimen, alleen dan een specifieke soort - de mirabel.

Gelukkig zijn bij ons pruimen in deze periode in alle soorten te krijgen. Mijn persoonlijke favoriet - de reine claude - hebben we zelfs hier in onze eigen tuin.

De cake is zo gemaakt en wat hem extra lekker maakt is de pruimenlikeur die erover gegoten moet worden als hij de oven uitkomt. Dan ruikt hij helemaal heerlijk en kan je bijna niet wachten tot hij is afgekoeld......

Deze cake kan bij ons zo op het vaste menu, want hij kan natuurlijk met iedere soort pruimen worden gemaakt. Ik denk dat ik in mijn eigen variant straks gewoon onze reine claude ga gebruiken of misschien een gedroogde soort (pruimen uit Agen).

Oordeel Cake/Recept 63:
Smaak: Heerlijk: Lekkere smeuige en toegankelijke cake, die wat extra's krijgt door de toevoeging van pruimenlikeur. Voor ons een leuke manier om streekproducten te verwerken in een cake.
Bereiding: Simpel - zo gemaakt
Cijfer 7,5 (deze pruimensoort is lekkerder dan de standaardpruim van het hoofdrecept -cake 59 - en krijgt dan ook een iets hogere waardering (een kwartpunt)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten