Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

donderdag 17 september 2009

Cake 64: Cake aux legumes et au cumin

Een cake met doperwten en worteltjes? Goh, doet me een beetje denken aan mijn jeugd. Ik heb dat kindergrapje van de worteltjestaart wel aan honderd mensen verteld als kleine hummel - en lag iedere keer weer in een deuk - een kinderhand is snel gevuld.

Sophie had volgens mij bij het verzinnen van deze variant een duidelijk gebrek aan inspiratie en heeft gewoon de vooraadkast geplunderd. Vond daar nog een blikje doperwtjes&worteltjes mix en dacht 'laten we die er maar eens doorheen flikkeren'. Een beetje gemalen komijn erbij en klaar is het recept. Tja, zo kunnen we natuurlijk allemaal wel een kookboek vullen....

Ik moet tot mijn grote schaamte zeggen dat de cake nog best ok was. Niet lekker, maar wel ok.
Hij ziet er heel gaaf uit - door die kleine erwtjes - die mooi verdeeld waren over de hele cake(eerst even door de bloem gehaald en toen pas door het beslag geroerd).

Worteltjes erin smaakten mij absoluut niet -veel te melig van smaak. Ik ben zowieso geen liefhebber van gekookte wortel - dus misschien dat het aan mij ligt.

Ik ga zeker zelf nog een hartige cake bedenken, waar doperwtjes doorheen gaan. Al met al dus helemaal niet zo gek gedacht Sophie. Wordt zeker vervolgd.....

Oordeel Cake/ Recept 64:
Smaak; Tegen alle verwachtingen in is deze cake prima te eten. Ik zou alleen de worteltjes vervangen door een andere groente. Een beetje gebraden gehakt toevoegen zou volgens mij ook een lekkere cake opleveren. Dit recept ga ik verder uitwerken - ombouwen tot een eigen hartige cake met doperwten. Een verrassend recept dus!
Bereiding: Simpel
Cijfer: 7,5 (één vd recepten waar ik zeker een eigen variant voor ga verzinnen in de toekomst)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten