Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

maandag 2 november 2009

Cake 67: Cake au thon & ciboulette

Nog steeds bezig met een inhaalslag van de varianten. Dat werkt wat lekkerder, want dan kan ik van de winter gewoon de recepten in normale volgorde afwerken. Een viscake. Zo langzamerhand worden deze recepten steeds schaarser en dan heb ik ook gelijk zoiets- even doorbijten - dan hebben we die maar gehad.

Tonijn is nog wel één van mijn voorkeuren als we het over viscakes hebben (samen met de zalmvarianten) dus deze zal wel ok zijn. Deze cake is een variant op het hoofdrecept 'Cake au thon et aux poivrons (cake 17) en hierin moet ik de paprika vervangen door ciboulette oftewel verse bieslook. Dat heb ik altijd binnen handbereik, want dat staat weelderig te groeien in mijn kruidenbak en gooi ik echt door heel veel gerechten. Heerlijk.

De cake is zo gemaakt en ik moet weer even door de visstank heenbijten tijdens het bakken.
Smaak is prima, maar niet speciaal. De cake is te eten. Ik zal hem zeker niet nog een keer maken. Het hoofdrecept met de paprika's is veel beter, want dat neutraliseerde de tonijnsmaak een beetje. Dit is echt alleen maar tonijn en dat is in combi met hartige cake niet mijn favoriet (overigens ben ik ook geen liefhebber van tonijn op mijn pizza - misschien is het daar het beste mee te vergelijken - dus als je dat wel bent - laat je niet tegenhouden door mijn gezeur over visrecepten en probeer deze een keertje uit!)

Oordeel Cake/Recept 67:
Smaak: Ik ben blij dat ik weer een visrecept van mijn lijstje kan schrappen. Deze cake behoort absoluut tot mijn minst favoriete cakes tot nu toe. Ik ben een absolute liefhebber van tonijn, maar zonder tegenhanger van een ander ingredient (bieslook werkt niet goed genoeg) is het té vissig.....geen topper)
Bereiding: Simpel, zeker als je bieslook in moestuin/potje in huis hebt. Verder alleen basisbeslag hartige cake en een blikje tonijn en klaar ben je.
Cijfer: 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten