Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

maandag 2 november 2009

Cake 70: Cake aux abricots, aux bananes et aux amandes

Zo, daar ben ik weer. En gelijk ook met een heerlijke zoete cake. Abrikozen, banaan en amandelschaafsel moet aan het basisbeslag worden toegevoegd. Een goede combi natuurlijk.

Alleen bij banaan moet je toch altijd een beetje op blijven letten dat het geen kleffe boel wordt.
De andere varianten van deze cake (39 & 66) waren ook allebei prima, maar in dit geval geldt toch echt - hoe meer ingredienten - hoe beter. Ik vind dit verreweg de beste van de 3!

Ik heb de banaanplakjes en ook de stukjes abrikoos even door de bloem gehaald, alvorens het door het beslag te roeren - dat scheelt.

Deze cake gaat op mijn lijst van favorieten!

Oordeel Cake/Recept 70:
Smaak: Heerlijk fris en een goede fruitcombi - banaan & abrikoos. Hij was wat aan de kleffe kant - dit blijft lastig als je banaan toevoegt!
Bereiding: Simpel
Cijfer: 8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten