Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

maandag 14 december 2009

Cake 69: Cake au deux citrons

Ziet er misschien wat raar uit. De beoordeling van cake 69 na die van 70 & 71. De reden: Vergeten die van 69 in te tikken - ja, dan gaat het hele overzicht natuurlijk door de war. Zal niet meer gebeuren - sorry!

...

Dit is echt wel een hele luie variant op een hoofdrecept Sophie. In plaats van 1 citroen (zie cake 44) voeg je er twee toe. Tja, zo kan ik ook een receptenboek vullen. Maar ok,..wie ben ik.

Groot voordeel. De cake is zo gemaakt en smaakt uiteraard heerlijk. Lekker fris, maar ik moet eerlijk zeggen dat het eigenlijk weinig verschil maakt met 1 citroen. Ja, ok, de cake is iets zuurder van smaak. Ik zou zeggen - gewoon bij 1 citroen houden als je een basiscake maakt, want deze variant levert geen meerwaarde. Wel weer een cake die ik van mijn to-do-lijst kan schrappen.

Oordeel Cake/recept 69:
Smaak: Prima; dit is een basiscake. Kan je altijd voorzetten bij de koffie. Ik zou zelf gewoon 1 citroen toevoegen, want door de 2e citroen komt de smaak naar mijn idee teveel naar de voorgrond, terwijl je gewoon een subtiel fris accentje wilt hebben.
Bereiding: Simpel
Cijfer: 6,5

1 opmerking:

  1. Hallo Lisette,

    Wat heb je een leuk blog!
    Grappig om te lezen hoe het bakken je vergaat.

    Succes!

    Groetjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen