Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

maandag 14 december 2009

Cake 72: Cake à la carotte

De tijd vliegt. Weer ruim een maand voorbij - zonder cakebak activiteiten - OEPS. De tijd begint nu toch wel echt een beetje te dringen en ik moet gewoon aan de slag om te zorgen dat ik het project goed af kan ronden. Vandaag sneeuwt het hier voor het eerst en dat lijkt me een goed teken om eens de keuken in te duiken.


Een wortelcake met rozijnen staat op het programma. Hmmmm, ben benieuwd. Wat mij opvalt is dat Sophie in dit recept in vergelijking met eerdere recepten vrij veel specerijen toevoegt. Een theelepel kaneel en een snuf nootmuskaat. Het cakebeslag slaat helemaal bruin uit. Ruikt wel gelijk lekker.


200 gram geraspte wortel gaat erdoorheen en ik doe dit zelf, want ik vind die kant-en-klaar wortelprut nooit zo lekker. Bovendien zit er dan heel veel vocht bij en volgens mij is dat niet fijn voor de structuur.


De hele keuken ruikt heerlijk als je deze cake bakt! Ook ziet hij er prachtig uit als hij uit de oven komt. Smaak is heel subtiel en zacht - een heerlijke kruidcake met een extra 'touch' van wortel.

Ik ben weer vol goede moed. Nog maar 48 cakes te gaan.....

Oordeel Cake/ Recept 72:
Smaak: Heel subtiel. Lekker! Dit is nou een wat 'aparte' cake en alleen daardoor al leuk om te serveren. Hij komt qua smaak dicht in de buurt van de kruidcake (zie cake 30 ), maar dan vind ik deze leuker om te maken.
Bereiding: Alleen het raspen van de wortel is even werk - kan je natuurlijk ook kant-en-klaar spul voor gebruiken, maar volgens mij is dit lekkerder.
Cijfer: 7,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten