Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

woensdag 13 januari 2010

Cake 73: Cake au lard et à la banane

Om te beginnen nog de beste wensen voor 2010!

Afgelopen week kreeg ik een mailtje van Martje uit Italie:

'of ik misschien last had van een cake-dip of een winterslaap aan het houden was?'

Allebei -heel eerlijk gezegd!

Het berichtje gaf mij weer de broodnodige schop onder mijn kont om aan het bakken te slaan. We zijn hier - wederom - aan het verbouwen en daardoor is onze keuken één grote chaos. Dat werkt niet echt uitnodigend om cakes te gaan bakken, MAAR....ik moet inderdaad door en heb dus voor deze week minstens 5 cakes op het programma staan. Moet ook wel, want anders haal ik het natuurlijk nooit.

De eerste in mijn voorgenomen rijtje van 5 is een cake met spek en banaan. Klinkt goed.
Wat mij een beetje tegenstaat in het recept is dat je ook nog 20gram pinda's moet toevoegen. Ok??! Plakjes spek in kleine stukjes snijden en even aanbakken. Vervolgens plakken banaan, geraspte gember en de pinda's toevoegen. Basisbeslag voor hartige cake maken - banaanmengsel erdoorheen (heb daar nog even vlug wat bloem doorheen gedaan om te voorkomen dat alles naar de bodem zakt) en de oven in. Eigenlijk zo gemaakt...goh!

Martje bedankt voor je mailtje! Had ik echt even nodig.

Oordeel cake/recept 73:

Smaak: Niet indrukwekkend. Mag extra banaan doorheen wat mij betreft en ik zou de pinda's weglaten volgende keer. Arjan vond hem niet voor herhaling vatbaar. Ik twijfel...

Bereiding: Simpel - je zou ook spekblokjes kunnen gebruiken.

Cijfer: 6 +

Geen opmerkingen:

Een reactie posten