Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

woensdag 13 januari 2010

Cake 74: Cake aux asperges et aux girolles

En we stomen gelijk door met cake 74! Als we dan toch bezig zijn...

Een hartige cake met asperges en cantharel. Mwoh.. Op zich hou ik van beide ingredienten, maar in de combi en dan ook nog in een cake. Lijkt me eerlijk gezegd niets. Niet zeuren: Sophie weet heus wel wat zij opschrijft...toch?...

Asperges schillen en in zout water koken (kan ook een pot/blik asperges kopen - omdat ze door beslag gaan kan dat volgens mij net zo goed en scheelt een hoop tijd - gaat natuurlijk wel wat ten koste van de smaak). Daarna de cantharellen in stukjes snijden en even aanbraden met de kruiden. Sophie gaat opeens helemaal los met kruiden - mooi zo - tijm, koriander etc.

Het geheel door het basisbeslag voor hartige cakes spatelen en de oven in (asperges wel even in stukjes snijden en door de bloem halen voordat ze door het beslag gaan)

Oordeel cake/recept 74:

Smaak: Tja, wat moet ik hiervan maken. Ondanks de toegevoegde kruiden blijft deze cake wat aan de flauwe kant. Ik zou hem opleuken met een handvol extra kruiden en walnoten. Ik denk dat hij dan een stuk beter is, maar blijft volgens mij een middelmatig cakerecept. Ik ga hem nooit meer maken in ieder geval

Bereiding: Lang, ivm bereiding asperges. Om dit gerecht snel te kunnen maken - asperges uit blik - gaat wel wat ten koste van de smaak (asperges uit blik zijn natuurlijk niet te vergelijken met verse asperges).

Cijfer: 5,5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten