Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

donderdag 22 juli 2010

Cake 89: Cake aux cerises et à la poire

Ik blader even terug in mijn cakekookboek. Ik ben namelijk op zoek naar een zoete cake en de eerstvolgende in de 'normale' rij is weer een hartige. Na even bladeren zie ik dat ik de variant bij cake 19 (cake aux cerises amarena et au gingembre) nog open heb staan. Mooi!

In deze variant worden de cerises amarena vervangen door cerises burlat. Laten wij deze laatste soort nou in onze tuin hebben staan! Komt dat even goed uit. Wij hebben de kersen met veel pijn en moeite met speciale netten kunnen afschermen tegen vogels (heb ik zelfs een column over geschreven in Ariadne at Home). Nu kunnen we letterlijk de vruchten plukken van ons werk.

Kersen en peer is een heerlijke combi en het resultaat is dan ook een frisse lente/zomer cake.
Ideaal voor bij de thee op een zonnige dag. Door de stukjes rode kers ziet deze cake er bovendien ook nog leuk uit.

Oordeel cake/recept 89:
Smaak: Lekker fris/zoet. Leuke thee cake.
Bereiding: Even tijd nodig, want je moet de kersen natuurlijk ontpitten
Cijfer: 8

Niet vergeten om de vruchten eerst door de bloem te halen voordat je ze door het beslag doet - anders zakt alles naar de bodem en krijg je een plakkerige zooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen