Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

donderdag 22 juli 2010

Cake 90: Cake au saumon fumé

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Nee, ik heb het niet over het feit dat ik EINDELIJK weer eens een berichtje schrijf.....Een hartige cake met vis die met stip in mijn favorieten top 10 binnenkomt.

Mocht je ooit in je leven 1 hartige viscake willen uitproberen dan zou ik dit recept kiezen. Best een beetje huiverig ging ik aan de slag. Niet weer een viscake. Over het algemeen niet te eten die krengen. (tot nu toe).

De cake is zo gemaakt. Basisrecept hartige cake en dan stukjes gerookte zalm en verse bieslook toevoegen. Even door de stank van het bakken heen (hangt echt zo'n uitgesproken vislucht in je keuken. Op hoogste stand dus die afzuigkap!), maar dan komt het. Een topcake. Alle gasten vonden hem echt heerlijk en dat is de eerste keer met een viscake. Hoera!

Goede samenstelling van hoeveelheden - ik zou zelf meer verse kruiden toevoegen. Flinke hoeveelheid vers gemalen zwarte peper erbij en de dubbele hoeveelheid van de aangegeven bieslook.

Oordeel cake/recept 90:
Smaak: Heerlijk! Romig vissmaak zonder overheersend te zijn met een frisse bite van de bieslook. Voeg nog wat extra verse kruiden toe zou ik zelf zeggen, maar verder is hij prima. Deze cake is geweldig om ipv de traditionele zalmsandwiches te serveren bij een high tea. Ook bij bbq, picknick en als borrelsnack helemaal goed.
Bereiding: Simpel - zo gemaakt en met makkelijk te verkrijgen ingredienten
Cijfer: 8,5 (met extra kruiden gaat hij denk ik naar de 9) - de absolute winnaar onder de viscake -recepten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten