Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

zondag 12 september 2010

Cake 91: Cake aux melon confits, aux pruneaux et aux abricots

De recepten met geconfijt fruit blijven maar terugkomen. Sophie is een grote liefhebster denk ik.
Helaas deel ik haar passie in deze niet. Ik denk ook dat het een beetje gemakzucht is, want deze vruchtjes haal je hier in bakjes bij de supermarché. Easy does it - zal ze gedacht hebben. Beetje jammer.

De bereiding van de cake is vrij makkelijk als je de ingredienten eenmaal hebt gevonden, maar de baktijden wijken af van een normale cake. De eerste vijf minuten wordt deze cake gebakken op de abnormaal hoge oventemperatuur van 240 graden. Daarna de rest van de baktijd op normale cakebak temperatuur Waarom? Geen idee. Komt het resultaat ook absoluut niet ten goede.

De cake is erg droog wat volgens mij komt door die afbakmethode. Verder een standaard cake met geconfijt fruit - mwoohh dus.

Oordeel Cake/Recept 91:
Smaak: Veel te droog en typische cake met geconfijt fruit. Niets aan.
Bereiding: Simpel; let op de aangepaste baktemperaturen
Cijfer: 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten