Het bewuste kookboek

Het bewuste kookboek
de basis voor mijn cakeproject

maandag 21 februari 2011

Cake 103: Cake à la noix de coco et à la cannelle (cake met kokos en kaneel)

Okée, jullie hebben dan misschien even moeten wachten op deze update, maar net als de vorige cake is ook dit recept echt het wachten waard. Het lijkt wel alsof Sophie in dit deel van het kookboek ineens een brainwave heeft gekregen, want ook dit recept is weer GEWELDIG!

Net als bij cake 102 maakt ze deze cake luchtig en fris door het gebruik van yoghurt en zonnebloemolie in plaats van boter. Ze voegt vervolgens geraspte kokos en kaneelpoeder toe.
Tot slot ook nog wat gesuikerde kastanjepuree. Ik weet niet of dit ingredient in NL goed verkrijgbaar is, maar hier in Frankrijk zijn ze er dol op. In menig restaurant staat het op de kaart als onderdeel van dessert. Kastanjepuree pavlova en dat soort grappen. Ik vind het persoonlijk een wel héél erg zoet goedje. Ik zou dit bestanddeel zelf weglaten en bijvoorbeeld de inhoud van een vanillestokje toevoegen.

De cake ruikt heerlijk en heeft een mooi lichtbruin kleuraccentje van de kastanjepuree en kaneel.
Hij smaakt werkelijk fantastisch. Dit is een leuke cake voor een kinderfeestje, maar misstaat ook niet op een high-tea (net als vorige cake)

Oordeel cake/recept 103
Smaak; Heerlijk. Ik vind de toevoeging van zowel kokos als kaneel top. Zou zelf de gezoete kastanjepuree weglaten of vervangen door vanille
Bereiding: Normaal. Vanwege de verwerking van yoghurt in het beslag moet je even goed opletten.
Cijfer: 9

Geen opmerkingen:

Een reactie posten